« القلوب و الأبصار»

دیروز تازه فهمیدم وقتی که هر سال می گویم «یا مقلّب القلوب و الأبصار...»، «الأبصار»ش به معنی «چشم ها» نیست و شاید به معنی «نگاه ها» و «دیدگاه ها» باشد. انگار آدمی گاهی حتی اگر «قلب» و «ضمیر» و «درون»ش هم عوض شده باشد، باز هم سعادتش را کفایت نخواهد کرد؛ مگر آنکه «نگاه»ش به «بیرون» و «پیرامون» خودش هم عوض شده باشد.

سال نو همه تان مبارک. امسال، «نیکوترین حال» را برای «قلب ها» و «نگاه ها»یتان از خدا خواسته ام.

+ برای غیبت طولانی ام در اینجا، دلایل و توجیهاتی دارم که الان و اینجا وقت و جایش نیست.