چهره نوروزی شهر ما
چهره نوروزی شهر ما
امسال شهرداری مشهد فعالیت ویژه ای برای زیباسازی شهر توی ایام نوروز انجام داده بود که با همه ی سالهای قبل تفاوت داشت. علاوه بر فعالیت بیشتر و مشخص شهرداری برای بهبود فضای سبز و کاشت انواع گلها، فعالیت دیگه ای که بیشتر به چشم میومد، نصب تعداد زیادی از انواع و اقسام نمادها (یا به قول خودشون المانها) توی اکثر میدونها و خیابونهای شهر بود که فضای جالب و جدیدی رو توی ایام نوروز ایجاد کرده . در مجموع قشنگیهای خاص خودش رو داشت، خصوصا اینکه امسال این کار خیلی گسترده تر از سالهای قبل انجام شده بود (به نقل از سایت شهرداری مشهد، امسال تعداد این المانها نزدیک به ۱۳۰۰ مورد بوده). تصاویر مختلفی هم از این کار توی سایتهای خبری و وبلاگها منتشر شد که من هم بعضی هاش رو برای اینجا انتخاب کردم:
























پ.ن: امیدوارم اگه این نوع کارها ربطی به «بودجه ی زیارت» تخصیص داده شده به استان خراسان داره، این بودجه ها صرفا توی اینجور کارها هزینه نشه و انشاءاله نمودهاش در گسترش زیرساختها و امکانات پایه ای هم دیده بشه.
پ.ن.۲: چند باری که از کنار المان «موتور سیکلت» نصب شده توی میدون فلسطین (ملک آباد) می گذشتیم، عکس العملهای جماعت عشق موتور و ژستهایی که روی این موتور می گرفتن برام خیلی جالب بود. شاید اگه میشد باهاش تک چرخ بزنن و حرکات نمایشی انجام بدن خیلی حال می کردن.
پ.ن.۳: این دوتا عکس رو هم تازه پیدا کردم. اولیش رو که شما بهش میگین «تیر و کمون» و مشهدیها میگن «پلخمون». همون ابزار شکار «چُغوک» (گنجشک) توسط پسربچه های تُخس و شرورِ دیروزهاست.


+ نوشته شده در پنجشنبه دهم فروردین ۱۳۹۱ ساعت 23:50 توسط محمد تقی علیپور
|
در نیمه دوم دوران دانشجویی مان در دانشگاه صنعت نفت (دانشکده شهید تندگویان آبادان)، یعنی سالهای 76 تا 78، با همت دوستانم نشریه «واژه» (که در ابتدا «واژگان رود» نام داشت) را منتشر می کردیم و در آن تا جایی که ظرفیت خودمان و بقیه اجازه می داد، از دغدغه هایمان می نوشتیم و البته علیرغم نظرات بسیار متفاوتمان با یکدیگر، همیشه در دل به هم احترام می گذاشتیم.